søndag den 4. februar 2018

Glimt fra Formland 2018

Formland er en fagmesse inden for interiør og design både til ude og inde rummet, det forgår to gange om året i Herning. I går var var jeg der sammen med et par veninder for at samle inspiration og for at se hvad nyt der kommer på markedet.

Ib Laursen har virkelig mange skønne ting der passer perfekt til havelivet, de her kurve bakker er jeg ret vild med.



Det er i det hele taget svært at komme uden om kurve i år, de er alle vegne. Kurve møbler, kurve lamper, kurve til planter, kurve til strik og broderi nørklerier, jaa for nu er det nemlig trendy at trække stikket ud, og os der nørkler er endelig blevet trendy igen. Det er fedt for så behøves jeg ikke slette alle mine gamle DIY indlæg her fra bloggen, nu kan jeg bare genbruge alle mine gamle krea ideer. ;-)

 Der er så mange nye spændende potteplanter, der er virkelig noget for enhver, og jeg elsker at de bliver brugt på så mange nye måder.



 Vi kommer til at se meget mere til tørret blomster, tørret frøstande, og vilde buketter der ikke er bundet efter bestemte regler. Tørret og friske blomster blandes i vaser, og mange forskellige vaser sættes sammen i grupper.

Der er virkelig også mange lækre farver på vej frem i år, det syntes jeg er interessant både i forhold til indretning, men selvfølgelig også i forhold til blomster i haven, og de buketter vi kan lave deraf. 
Vi så meget de orange terracotta farver inspireret af ørkenens farver.

 Og de gule farver her er jeg er helt vild med.




Grøn er blevet mere støvet, og så så vi en del til denne skønne lilla farve. De her skønne sten fra Helle Nørby mangler jeg simpelthen i min have, de har egentlig stået på ønske listen længe, jeg har bare ikke helt kunne beslutte mig, de er jo alle skønne.

Jeg får ofte spørgsmålet, hvor er den fine fad, eller de skønne krukker fra, og jeg kan næsten altid svare B-green. Jeg har virkelig mange af deres krukker, de er smukke, de holder, og der er så mange forskellige. De laver meget andet end krukker, og så forstår de virkelig at sætte en stand op. Vi brugte ret lang tid her, og jeg tror faktisk ikke jeg fik set det hele.



 Art by kobber havde også en stand, efterhånden kender vi godt til deres skønne kobber ting. Men vidste du godt at du faktisk kan få dem til at forkobber din helt egen yndlings rose, eller en Hortensia fra mormors have, ja eller fx hendes kniplet flakon, så har du et evigt minde.


Kaas outdoor living med deres skønne møbler fra Svenske Skargaarden, og lys på dåser fra Living by heart. En skøn nyhed at der nu er kommet ben til Living by heart lysene.

  a2 living har ikke bare skønne lanterner, de har også virkelig skønne kurve til at plante i.

 Jeg er helt vild med de her olivenkrukker fra Grækenland, de er så utrolig smukke, og nu flytter den største af dem hjem til mig, det bliver sååå fint i skærehaven til sommer. Krukkerne er fra firmaet Byliving


6 kommentarer:

  1. Hej Jeannette.

    Hvor er det spændende ting i har set.
    Man bliver meget misunderlig. Det er jo desværre ikke alle som har den mulighed.
    Så er det jo godt at du har lyst til at vise dine flotte billeder frem.

    Mange hilsner
    Bente Busk Kjær

    SvarSlet
  2. Det ser virkelig spændende ud.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  3. Åhh ja, der er mange lækre ting ;)

    SvarSlet
  4. Jeg fik da lige med et’ behov for at eje nogle af de smukke ting du viser. Det er efterhånden nogle år siden jeg var på Formland, jeg sige bare at lige pludselig opdager man mange ting som vil pryde ens hus og have.
    Hygge herfra og tak for indblik.

    SvarSlet
  5. Thanks for all your efforts that you have put in this, It's very interesting Blog...
    I believe there are many who feel the same satisfaction as I read this article!
    I hope you will continue to have such articles to share with everyone!
    หนังออนไลน์

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...