lørdag den 12. august 2017

Præsentation af nogle af planterne i mine græsbede.

Haven er så smuk lige nu med alle Purpursolhat og Persicaria, der står og blomstrer sammen med græsserne. Jeg er ofte blevet spurgt om navnene på planterne i mine græs bede, så her kommer nogle af de planter som præsenterer sig godt lige nu. På billedet over er det Purpursolhatten Echinacea 'Green Jevel'

 Her er det Echinacea 'Magnus' de gyldne aks er græssen Deschampsia caespitosa 'Goldtau'

De samme planter går igen gennem de første 4 bede, den blå her i forgrunden er perovskia 'Little Spire
 I hullerne mellem planterne er der sat storkenæb Geranium 'Ann Folkard'


På billedet over ses Persicaria i forgrunden, jeg har tre forskellige i bedene 'Fat Domino' 'Black Field' og 'Orange Field'

Nogle af græsserne som gør sig godt lige nu er Miscanthus sinensis 'Gracillimus' Den høje på billedet over. Der er også et par lampepudser græs Pennisetum alopecuroides 'Tall Tails' og 'Karley Rose' 

 Til at give noget højde i bedene har vi Eupatorium 'atropurpureum' og den høje Molinia arundinacea 'Transparent' den ses fx på billedet under, og flere steder i bagrunden og mellem planterne.

Det var en lille præsentation af nogle af planterne i mine græsbede, jeg vil dog lige sige, at jeg ikke kan tage æren for plante valget, det er dygtige Kjeld Slot der har lavet planteplan over mine græs bede i haven. Om han så er enig med os i den måde vi har fortolket planen på og plantet efter, ja det er jo en helt anden sag.


15 kommentarer:

  1. Fine bede. Det er da en god ide at indhente professionel rådgivning til så stort et projekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja jeg vil til en hver tid anbefale at få hjælp af en professionel hvis man skal igang med et større projekt, vi har ikke fortrudt.

      Slet
  2. Det er så flot og jeg glæder mig meget til at se haven i virkeligheden.

    SvarSlet
  3. Det er bare SÅ fantastisk smukt, jeg tror da bestemt at Slot må bifalde jeres plantering.

    SvarSlet
  4. Jeg synes det hele ser så smukt ud. er vild med sammensætningerne. Green Jewel står højt på min ønskeseddel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, det kan jeg godt forstå den er også virkelig skøn

      Slet
  5. Sikke flotte bede, ja det vidste jeg jo godt, har jo været så heldig, at se det i virkeligheden :-) Keld Slot må helt bestemt være tilfreds med jeres fortolkning af hans plan, hvordan kan han være andet, så godt som det ser ud :-)
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, vi er ihvertfald glad for resultatet

      Slet
  6. Hej Leif og Jeannett
    Hvordan kan man sige det ret meget anderledes til flittige mennesker som jer end ved at citere Vitas digt fra `The Garden´:

    `You dreamed us, and we made your dreams come true.
    We are your vision, here made manifest.
    You sowed us, and obediently we grew,
    But sowing us, you sowed more than you knew
    And something not ourselves has done the rest.`

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Kjeld smuk digt, vi har mange flere drømme, og så må fremtiden jo vise om hvor meget af det bliver til virkelighed.

      Slet
  7. Så smukt! Glæder mig til at se det hele 'live' i september :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, jeg glæder mig til besøg

      Slet
  8. Meget smukke bede! Hvad måler de i bredden?

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...