mandag den 21. august 2017

Molinia caerulea 'Transparent' og åben have.

Så er den første dag med åben have vel overstået, og jeg tror jeg har fået mindst lige så mange nye indtryk som mine gæster har fået rundt om i haven. Det har virkelig været fantastisk at møde så mange have interesseret på en gang, og så i min egn have. Mange tak til alle jeg der tog vejen forbi vores have her i weekenden.

Jeg fik rigtig mange spørgsmål omkring mine græsser, men den græs der fik flest kommentarer var Molinia caerulea 'Transparent'

Det kan jeg virkelig også godt forstå, for den står lige nu høj og smuk, med sine lange aks der svajer og danser hen over bedene. Den er på afstand en show stopper, men kommer du tæt på, så er den let og transparent, og tager på ingen måde opmærksomhed fra de andre planter. Den nærmere fremhæver de andre planter med sit aks, og når solen bryder frem efter en regnbyge, så hænger der små krystaller som perler på en snor langs de svajende aks.

Jeg elsker denne græs og hvis du ikke allerede har den i haven så køb 5 eller 100 jeg lover dig du vil ikke fortryde det.

Det er sådan en rigtig foto græs, den er aldrig ens når du fotograferer den, den ændrer sig meget efter vejret, og i hvilken lys man fotograferer den i.
Det er sjovt at fotograferer den som bagrund eller som sløret forgrund, men allermest i modlys med små vandperler på.


Husk vi har åben have igen næste weekend den 26-27 august og den 9-10 september fra 10-17 Der kan du få mulig hed for med egen øjne elle foto linse, at se nærmere på Molinia caerulea 'Transparent'

10 kommentarer:

  1. Hej Jeannett
    Det var en fantastisk oplevelse at besøge din have. Græsserne var meget smukke, og sammensætningen med blomsterne var simpelthen skøn. (Dine billeder er også helt bedårende.)
    Flot arrangement, du havde lavet. Jeg håber virkelig, der er mange, der lægger vejen forbi de næste weekender.
    God fornøjelse.
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak for besøget og de rosende ord, jeg er glad for at du syntes om haven, og at du gav dig tid til at kigge forbi

      Slet
  2. Hvor ser det bare helt fantastisk og frodigt ud i din have.

    Smuk tirsdag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak det er jeg glad for at du syntes

      Slet
  3. Hej Jeanett, det var virkelig dejligt at se din smukke have. Alle græsserne og bedenes sammensætning betog mig rigtigt meget.
    Det var så fint, du havde dækket op til os i garagen - jeg håber du får mange flere besøg.
    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, og mange tak for besøget, det var hyggeligt at hilse på dig

      Slet
  4. Molina caerulea 'Transparant' er mit yndlingsgræs og den første græs jeg indførte i haven, så jeg er fuldstændig enig med dig.
    Det er dejligt at høre at du havde et godt arrangement og jeg håber at de næste weekender også bliver succesfulde - i hvert fald får du og haven gode anmeldelser flere steder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja Molinia er virkelig skøn. Jeg er helt overvældet over hvor meget interesse haven har fået, og alle de pæne ord der er blevet skrevet om haven, det er virkelig noget der luner.

      Slet
  5. Hei Jeannett. Hyggelig at det gikk bra med åpen hage. Molina caerulea "Transparant" skal jeg skaffe meg. Hagen deres er flott og frodig. Fin kveld til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja den skal du have den er virkelig fin, speciel her i sensommer haven.

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...