lørdag den 15. april 2017

Forårsblomster i potter

Jeg fik jo slet ikke vidst hvad min dag ved pottebordet endte med, der kom skam fine fyldte potte opstillinger rundt om ved indgangen til huset. Vores indgang er omme på siden af huset, så man skal lige gå ind mellem stald og stuehuset for at komme om til døren. Vi har et ganske fint og hyggeligt hjørne heromme, med siddeplads, og læ mellem husene. Se eventuelt tidligere indlæg med Russisk Skilla Men jeg syntes når jeg ser på billedet faktisk det ser ret tomt ud heromme, specielt vægen ved siden af døren, det skyltes selvfølgelig også at mine planter ikke er kommet op endnu, men jeg tror vidst jeg skal have fikset et elle andet på væggen så den ikke ser så tom ud. 


Jeg har klippet nogle Miabellegrene, og sat i en gammel mælkejunge, sammen med potterne, de holder rigtig fint her udenfor, og ser fint ud sammen med forårsblomsterne.

 Denne skønne dobbelte Akeleje hedder Akuilegia ´Winky´ den er rigtig fin her i potte, og den har opret blomster hoveder så de skønne blomster rigtig kan ses.

 Min retro kasse fra B-green som jeg tilplantede til blog-event sidste uge hos Gartneriet Pedersen er kommet i skøn selskab, du kan læse mere om den dag, En inspirerende dag på gartneriet.


Jeg kan virkelig godt li´ lilla, specielt sammen med mørke og dramatiske farver, de farverne er også fine sammen med gul, og det passer jo så fint her til påske. Gul kan godt blive lidt for meget for mig, når det gælder forårsblomster, så syntes jeg gerne der må være andre farver med som fx en kontrast.
I kassen står også Narcissus bulbocodium ´Spoirot´ en sart gul og meget skøn ny narcis.


 I krukkerne her ved døren står der blandt andet Narcissus ´Minnow´ de lime grønne Akelejer, og en fin tofarvet Primula


Engelsk græs og  Narcissus ´Minnow´

 Lilla hornvioler, Trifolium ´Dark Debbie´og Primula Belarina.

 Primula Botanic ´Victoriana Silver´


7 kommentarer:

  1. Dejligt med fine krukker ved indgangen, især akelejen er rigtig skøn:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak ja det er så rart at komme hjem til blomster der byder velkommen, jeg er også vild med akelejen

      Slet
  2. Det ser godt ud, men jeg er især vild med de store mirsbellegrene, og så det smarte arrangement med altankasser (?j på espalieret.
    Vh Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja grenene er fine og de har faktisk holdt rigtig godt. De har holdt hele påsken og drysser ikke endnu, trods vind og regn

      Slet
  3. Sikke velkomne dine gæster må føle sig. Det er så fint alt sammen, og den kløver der, den passer så super til det hele

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja den kløver er skøn, den kan jeg slet ikke undvære

      Slet
  4. Det ser vel nok fint ud. Særlig er jeg vild med dit ophæng til krukkerne. Er det rionet? Kh Bente

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...